4ترفند هوشمندانه در Paint ویندوز 7
 
EVERYTHING

معمولاً اکثر کاربران به دلیل ظاهر ساده‌ی نرم‌افزار MS Paint، امکانات این نرم‌افزار را دست‌کم می‌گیرند. اما بایستی بدانید به وسیله‌ای این ابزار ویرایش تصویر، می‌توانید کارهایی فراتر از آنچه پیش از این فکر می‌کردید انجام دهید. از طرفی از اجرای نرم‌افزارهایی نظیر Adobe Photoshop برای ویرایش تصاویر مختلف نیز بی‌نیاز خواهید شد. هم‌اکنون قصد داریم به معرفی 4 ترفند هوشمندانه در Paint ویندوز 7 بپردازیم.
 

برای اجرا کردن برنامه Paint می‌توانید از منوی Start و سپس All Programs وارد Accessories شده و Paint را انتخاب کنید.

تغییر اندازه‌ی قلم‌مو
در صورتی که در محیط نرم‌افزار، ابزار قلم‌مو (Brush) را انتخاب کرده باشید، با کلیک بر روی قسمت Size خواهید دید که تنها 4 نوع اندازه برای قلم‌مو قابل انتخاب است. اما اگر قصد داشته باشید که اندازه‌ای خارج از این 4 اندازه‌ را انتخاب کنید چه باید کرد؟ بدین منظور کافی است در حالی که ابزار Brush در حالت انتخاب است، کلید Ctrl را به همراه کلید + فشار دهید. با این کار اندازه قلم‌مو یک واحد بزرگ‌تر خواهد شد. همچنین با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl و - نیز اندازه‌ی قلم‌مو کوچک می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید قلم‌مویی با اندازه‌ی دلخواه در اختیاز داشته باشید.

جایگزینی یک رنگ با رنگی دیگر
فرض کنید تصویری در اختیار دارید که از چند رنگ مختلف به همراه یک رنگ پشت‌زمینه تشکیل شده است. حال اگر بخواهید رنگ این تصویر پشت‌زمینه را عوض کنید چه راهی را انتخاب می‌کنید؟ مسلماً رنگ کردن پشت‌زمینه با رنگ جدید راهی سخت خواهد بود، چرا که قسمت‌های دیگر تصویر نیز ناخواسته رنگی می‌شوند. بدین منظور بهترین راه، جایگزینی یک رنگ با رنگی دیگر است. فرض کنید رنگ پشت‌زمینه مشکی است و قصد داریم آن را به رنگ بنفش تغییر دهیم، بدون اینکه دیگر رنگ‌های موجود در تصویر تحت تأثیر قرار بگیرند. برای این کار بایستی در نوار بالای نرم‌افزار، Color 1 را بر روی رنگی که قصد تغییر آن را داریم (در این مثال رنگ مشکی) تنظیم نماییم و Color 2 را بر روی رنگ جدید (در این مثال بنفش) تنظیم کنیم. سپس از قسمت Tools، ابزار پاک‌کن (Eraser) را انتخاب نمایید. حالا کلیک راست ماوس را نگه داشته و شروع به کشیدن بر روی محدود‌ه‌ی رنگ مورد نظر کنید. خواهید دید که رنگ شماره 1 با رنگ شماره 2 جایگزین خواهد شد.

ایجاد یک پشت‌زمینه‌ی شفاف
شاید تاکنون نمی‌دانستید که می‌توان به وسیله‌ی Paint یک تصویر پشت‌زمینه را شفاف (Transparent) کرد، اما بایستی بدانید که این کار امکان‌پذیر است. بدین منظور کافی است تصویر مورد نظر را فراخوانی کنید. سپس با استفاده از ابزار Select محدوده‌ی مورد نظر (یا کل تصویر) را به حالت انتخاب دربیاورید. سپس بر روی فلش کوچک پایین Select کلیک کرده و Transparent selection را انتخاب نمایید. با این کار پشت‌زمینه این تصویر شفاف خواهد شد.

ساخت یک قلم‌مو
در صورتی که بر روی فلش کوچک پایین ابزار Brushes کلیک کنید، چندین نوع قلم‌موی مختلف را مشاهده خواهید کرد. اما شما می‌توانید در محیط Paint، یک قلم‌مو با الگوی دلخواه خود نیز ایجاد کنید. برای این کار ابتدا در قسمت Tools ابزار (Pencil) را انتخاب کنید. سپس الگوی مورد نظر خود را رسم کنید. حال به وسیله‌ی ابزار Select محدوده‌ی این الگو را انتخاب کنید (Transparent selection را نیز فعال کنید). اکنون کلید Shift را بگیرید و نگه‌دارید و سپس شروع به حرکت دادن این محدوده‌ی انتخاب شده کنید. با این کار گویی یک قلم‌مو با طرحی دلخواه در اختیاز خواهید داشت.



           
جمعه 19 آبان 1391برچسب:, :: 9:5
amin

همان‌طور که می‌دانید در ویندوز 7، پوشه‌های Pictures ،Documents و Music جهت دسترسی سریع در منوی Start قرار دارند. اما خبری از پوشه‌ی Videos نیست. در صورتی که با این پوشه زیاد سروکار دارید و خلأ آن را در منوی Start احساس می‌کنید، با استفاده از این ترفند ساده می‌توانید آن را به آسانی به منوی Start ویندوز 7 اضافه کنید.
 

بدین منظور:
ابتدا  بر روی دکمه‌ی Start راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره‌ی باز شده به تب Start Menu رفته و بر روی دکمه‌ی Customize کلیک کنید.
اکنون در پنجره‌ی Customize Start Menu، در پایین‌ترین قسمت، گزینه‌ی Videos را بر روی Display as a link تنظیم نمایید.
حالا پنجره‌های باز را OK نمایید.
با کلیک بر روی دکمه‌ی Start و باز شدن منوی Start خواهید دید که Videos به منوی Start اضافه شده است.



           
دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, :: 19:42
amin

برای دیدن مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید



ادامه مطلب ...


           
شنبه 13 آبان 1391برچسب:, :: 10:16
amin

 برای دیدن مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 12:46
amin

برای دیدن مطلب به ادامه مطالب بروید

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 8:54
amin

خطر هک شدن، یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که کاربرانی که از مودم‌ بی‌سیم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند را تهدید می‌کند. شما نیز اگر از مودم بی‌سیم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید و متوجه کم شدن غیرمعمول حجم اینترنت خود شده‌اید این امکان وجود دارد که رمز عبور مودم شما توسط هکرهایی که در نزدیکی شما زندگی‌ می‌کنند، هک شده باشد. در این ترفند به معرفی 10 نکته برای پیش‌گیری از هک شدن اتصالات بی‌سیم خواهیم پرداخت.
 

1- به پیشنهاد شرکت مایکروسافت توجه کنید؛ مایکروسافت می‌گوید بهترین نوع رمزگذاری روی مودم شبکه بی‌سیم، پروتوکل‌های امنیتی WPA-PSK و WPA2-PSK هستند. این نوع پروتکل‌ها، رمز عبور شما را هر میلی‌ثانیه رمزگذاری می‌کنند و درصد هک آن را به 64 سال آینده موکول می‌کند! تعجب نکنید، این واقعیت این نوع رمزگذاری است.

2- اگر شما از بیش از یک کامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاده نمی‌کنید مودم خود را بر روی حالت Bridge تنظیم کنید.

3- در صورت استفاده از حالت PPPOE بر روی مودم، قابلیت MAC Filter را بر روی مودم فعال کنید.

4- برخی برنامه‌ها نظیر Wireless Network Watcher می توانند به شما جهت مشاهده اتصالات دستگاه‌های بی‌سیم به مودم شما پیغام هشدار دهند. در صورت مشاهده اتصالات ناشناخته آنها را قطع کرده و یا هرچه سریع‌تر رمز عبور مودم خود را تغییر دهید.

5- از یک نرم‌افزار Firewall قدرتمند استفاده کنید. فایروال‌ها با بستن پورت‌های اضافی بر روی ویندوز، راه را برای هکرها مسدود و تنگ می‌کنند.

6- هرگز رمز عبور خود را تا جای ممکن به دوستان و آشنایان جهت استفاده از مودم ندهید. سعی کنید در صورت تمایل، خودتان رمز عبور را وارد دستگاه آن‌ها کنید.

7- برخی شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت، سرویسی را فراهم می‌کنند تا هر کاربر تنها با یک MAC Address بتواند به اینترنت متصل شود. در صورتی که تنها از یک کامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید با استفاده از این سرویس می‌توانید اطمینان پیدا کنید فقط خودتان هستید که می‌توانید به مودم متصل شوید و از اینترنت استفاده کنید.

8- در زمان‌هایی که از خانه یا محل کار به مدت طولانی خارج می‌شوید می‌توانید به راحتی مودم خود را خاموش کنید.

9- شما می‌توانید با مراجعه به سایت سازنده مودم، آخرین نسخه Firmware مودم را نصب کنید تا تنظیمات نرم‌افزاری مودم شما نیز همواره به‌روز باشد.

10- اگر کامپیوتر شما نزدیک به مودم است و می‌توانید از سیم برای اتصال به آن استفاده کنید، با اتصال سیم به مودم می‌توانید تنظیمات مربوط به اتصال بی‌سیم را در مودم غیرفعال کنید.



           
چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:27
amin

یکی از تغییرات عمده‏ای که در ویندوز 7 نسبت به ویندوزهای پیشین شاهد هستیم، تغییرات اساسی در نوار وظیفه یا Taskbar است. علاوه بر تغییرات ظاهری و زیباتر شدن Taskbar در ویندوز 7، نحوه قرارگیری برنامه‏های در حال اجرا نیز متفاوت‏تر از پیش شده است و گردش در میان پنجره‏های باز و انتخاب آن‏ها با سهولت بیشتری صورت می‏گیرد. یکی از قابلیت‏هایی که در ویندوزهای XP و ویستا وجود داشت، قابلیت Quick Lunch بود که با فعال کردن آن در Taskbar امکان دسترسی سریع به برنامه‏های مورد نظر فراهم می‏آمد. اما Quick Lunch در نوار وظیفه جدید در ویندوز 7 به طور پیش‏فرض وجود ندارد و در قسمت Toolbars نیز جهت انتخاب موجود نیست. در صورتی که دل‏تان برای Quick Lunch تنگ شده است می‏توانید با استفاده از این ترفند آن را در Taskbar جدید ویندوز 7 فعال کنید.


بدین منظور:
ابتدا بر روی فضای خالی از Taskbar راست‏کلیک کرده و از منوی Toolbars گزینه New Toolbar را انتخاب کنید.
پنجره New Toolbar - Choose a folder باز خواهد شد.
حال کد زیر را عیناً Copy کرده و در قسمت Folder موجود در این پنجره Paste کنید:

%appdata%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

پس از این کار بر روی دکمه Select Folder کلیک کنید.
با این کار نواری به نام Quick Lunch در سمت راست Taskbar نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی فلش موجود در کنار آن، برنامه‏های موجود در Quick Lunch را می‏توان مشاهده و انتخاب کرد.

اما در صورتی که قصد دارید Quick Lunch را کاملاً شبیه نسخه‏های قبلی در ویندوزهای XP و ویستا کنید، یعنی آن را به سمت چپ آورده به طوری که تنها آیکن برنامه‏ها موجود باشد:
ابتدا اطمینان پیدا کنید Taskbar در حالت Lock نیست: بر روی فضای خالی از Taskbar راست کلیک کرده و تیک Lock the taskbar را بردارید.
سپس در صورتی که نوار انتخاب زبان (یا هر نوار مشابه آن) فعال است، آن را موقتاً غیرفعال کنید: بر روی فضای خالی از Taskbar راست کلیک کرده و از منوی Toolbars تیک گزینه Language Bar را بردارید.
اکنون جهت آوردن Quick Lunch به سمت چپ نوار وظیفه، با استفاده از ماوس ستون نقطه‏ای کنار آن را گرفته و به سمت چپ بکشید. آن را انقدر بکشید تا دقیقاً در کنار منوی Start قرار بگیرد.
حالا بر روی خود عبارت Quick Lunch راست‏کلیک کرده و ابتدا تیک گزینه Show Text را بردارید. سپس مجدد این کار را کرده و تیک گزینه Show Title را بردارید.
حالا با استفاده از ماوس، آیکن برنامه‏ها را مطابق میل خود جابجا کنید و Taskbar را آن طور که مایل هستید مرتب کنید.
حاصل کار، یک Quick Lunch، مشابه آنچه در ویندوزهای پیشین بود خواهد شد.
در پایان مجدد Language Bar را به Taskbar بیاورید و تیک گزینه Lock the taskbar را بزنید تا Taskbar قفل شود.



           
سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 18:3
amin

ویندوز Se7en یک سری برتری ها نسبت به بقیه ی Windows ها داره که الان به چندتاشون اشاره میکنم.


1- تاخیر ویندوز ویستا را فراموش کنید. Windows 7 مطمئناً زود وارد بازار می شود. مایکروسافت از دیر آماده سازی ویندوز ویستا بسیار ناراحت به نظر می آید. همچنین با وجود اینکه در کنفرانس های اخیر اطلاعات مختصری از Windows 7 منتشر شده است، ارائه نسخه ای از آن در نیمه دوم سال 2009 قابل پیش بینی است. مایکروسافت ارائه ویندوز 7 را در سال 2010 پیش بینی کرده است.

2- نسخه 64 بیتی ویندوز 7 مهمتر است. همچنان که نسخه ای 32 بیتی از این ویندوز وجود خواهد داشت اما رایانه سازها بسوی نصب ویندوز 64 بیتی سوق پیدا کرده اند. درحالیکه در استفاده از پردازنده های Quad-Core و رایانه های مجهز به 4 گیگابایت رم رشد محسوسی دیده می شود. همچنین انتظار می رود که ویندوز 7 از تمامی پتانسیل های سخت افزاری سال 2010 میلادی بهره ببرد و مایکروسافت بتواند راه اندازهای بهینه تر و بیشتری تا آن زمان تهیه نماید.

3- مایکروسافت از اپل درس هایی آموخته است. مایکروسافت تا لحظه انتشار نسخه نهایی Windows 7 نمی خواهد اطلاعات کاملی درباره تجهیزات ویندوز 7 ارائه دهد این درس را مایکروسافت از اپل و موفقیت اپل در اجرای این سیاست آموخته است. همانطور که اینبار مشاهده کرده ایم اطلاعات داده شده به شرکای مایکروسافت هیچگونه رخنه ای به خبرگزاری ها و عموم نداشته است.

4- ویندوز 7 سیستم عاملی از نو کد نویسی شده نخواهد بود. کرنل این سیستم عامل هسته ارتقا داده شده ویندوز Vista و ویندوز سرور 2008 خواهد بود. بر طبق اطلاعات ارائه شده توسط آقای Chris Flores، نرم افزارها برای اجرا بر روی Windows 7 مشکل خاصی نمی بایست پیش رو داشته باشند زیرا Windows 7 مسیر ارتقا داده شده ویندوز ویستا را طی می کند. همچنین شایعه وجود کرنل MinWin نیز غیر ممکن به نظر می رسد اما به نظر می رسد که نسخه ای اختصاصی با استفاده از تکنیک معماری پیمانه ای (Modular Architecture) ساخته شود که امکان نصب آن بر روی لپ تاپ های ارزان قیمت وجود داشته باشد.

5- تجهیزات آنلاین Windows Live بطور گسترده تری در Windows 7 بکار خواهند رفت. این پیشبینی از آنجا انتظار می رود که مایکروسافت در سال های اخیر علاقهمندی بیشتری برای ارتباط ویندوز آفلاین خود به دنیای آنلاین نشان داده است. همچنین گفته می شود که Web جزء لاینفک ویندوز 7 می باشد بطوریکه هویت های Windows Live ID نقشی اساسی در نصب و راه اندازی ویندوز 7 خواهند داشت.

6- سیستم عامل Windows 7 رابط کاربری جدیدتری برای فناوری لمس (Touch) به ارمغان خواهد آورد. فناوری مشابه تکنیک بکارگرفته شده در دستگاه iPhone اپل و رایانه رومیزی Surface. همچنین مشابهات بسیاری میان رابط کاربری لمس ویندوز 7 و Windows Mobile 7 وجود خواهد داشت.

7- Hyper-V بخش مهمی در سیستم عامل Windows Server 2008 دارد؛ انتظار داشته باشیم که Windows 7 نسخه شبیه سازی شده از این فناوری را در فرم Desktop داشته باشد. البته شاید این انتظار ما فقط در نسخه های تجاری یا enterprise ویندوز 7 برآورده شود.
این فناوری پشتیبان گیری و ترمیم سیستم عامل را به مقدار قابل توجهی برای شرکت ها و رایانه های تجاری آسان می سازد. همچنین یکپارچه سازی این فناوری با تکنیک های امنیتی سخت افزاری نظیر TPM می تواند امنیت را دو چندان ارتقاء دهد. Windows 7 به یقین از ابزار مدیریتی PowerShell بهره خواهد برد.

8- توسعه يافتن مديريت Device ها:
علاوه بر اينکه ويندوز7 از Bluetooth بصورت پيشفرض پشتيباني مي کند، صفحه Devices and Printers آن نيز تغييرات زيادي داشته است که همه آنها در جهت راحتتر کردن کارها صورت گرفته اند.

9- سرعت بوت 10 ثانیه سریعتر از Vista که پیش بینی می شود این رقم به 15 ثانیه برسد.



           
سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 17:17
amin

اگر تا به حال نسخه آزمایشی ویندوز جدید مایکروسافت، به نام ویندوز 7 را نصب نموده و استفاده کرده باشید، حتمأ می‏دانید به مانند ویندوزهای پیشین، پس از راست کلیک بر روی یک فایل یا فولدر، منویی به نام Send To جهت ارسال فایل یا فولدر انتخابی به قسمت های مهم ویندوز وجود دارد. اما در ویندوز 7، در این منو ترفندی نهفته است که با استفاده از آن میتوانید گزینه های دیگری را نیز در منوی Send To مشاهده کنید و این منو را توسعه دهید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.


بدین منظور:
بر روی یک فایل یا فولدر راست کلیک کنید. سپس به قسمت Send To بروید. در این منو، گزینه‏های پیش فرض نظیر Compressed Folder، Desktop و... را خواهید دید.
اما اکنون جهت مشاهده آیتم‏های مخفی شده در این منو، به هنگام راست کلیک بر روی فایل یا فولدر، کلید Shift را بگیرید و سپس راست کلیک کنید و به منوی Send To بروید.
اکنون گزینه‏های کاربردی دیگری نظیر My Documents را نیز در این منو خواهید داشت و می‏توانید مستقیمأ فایل یا فولدر را به این مسیرها ارسال کنید.

همچنین در صورتی که دوست دارید همواره این منو به همین شکل باشد و دیگر نیازی به نگه داشتن کلید Shift جهت مشاهده آن‏ها نباشد:
کافی است Computer را باز کنید.
سپس در Location bar (نوار آدرس بالای صفحه) عبارت shell:sendto را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون جهت انتقال مسیرهای مورد نظر به منوی Send To از فولدری که دوست دارید نمایش داده شود یک Shortcut تهیه کنید و آن را در این محل کشیده و رها کنید (Drag & Drop کنید) .



           
سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 17:9
amin

در ویندوز 7 امکانات و قابلیت‌های متعدد جدیدی افزوده شده است. یکی از این قابلیت‌ها کلیدهای میانبر جدیدی است که در کل محیط ویندوز کاربرد دارد. هم‌اکنون به معرفی این کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 می‌پردازیم. لازم به ذکر است کلیدهای میانبر سابق که در ویندوزهای قبلی کارایی داشت نیز همچنان برقرارند.
لیست این کلیدهای میانبر جدید در کل محیط ویندوز 7 به شرح زیر است:

کلید Windows + ↑: بیشینه ساختن (Maximize) پنجره.
کلید Windows + ←: حرکت پنجره به سمت چپ. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت چپ خواهد چرخید!
کلید Windows + →: حرکت پنجره به سمت راست. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت راست خواهد چرخید!
کلید Windows + ↓: کمینه ساختن (Minimize) پنجره و بازگردانی پنجره از حالت بیشینه.
کلید Ctrl + Windows + ←: پرش به مانیتور سمت چپ.
کلید Ctrl + Windows + →: پرش به مانیتور سمت راست.
کلید Ctrl + Windows: کمینه ساختن (Minimize) و بازگردانی کلیه پنجره‌های باز.
کلید T + Windows: متمرکز شدن بر روی اولین پنجره موجود در Taskbar. با فشردن مجدد به پنجره بعدی موجود خواهید رفت و این گردش ادامه دارد. همچنین با فشردن کلید T + Shift+ Windows این گردش عقبگرد خواهد شد.
کلید Space + Windows: مشاهده دزدانه صفحه دسکتاپ! با این عمل، کلیه پنجره‌های باز، شفاف می‌شود به طوریکه صفحه دسکتاپ دیده شود.
کلید G + Windows: مرتب کردن کلیه Gadgetهای موجود به ترتیب حروف الفبا.
کلید P + Windows: تنظیمات نمایش خارجی نظیر Mirror ،Extend Desktop و غیره.
کلید X + Windows: صفحه Mobility Center مشابه ویندوز ویستا.
کلید Windows + #: باز نمودن پنجره شماره # موجود در Taskbar. به عنوان مثال برای باز نمودن اولین پنجره Taskbar کلیدهای Win+1 و برای باز نمودن سومین پنجره کلیدهای Win+3 را وارد می‌کنیم.
کلید Windows + +: بزرگ‌نمایی پنجره.
کلید Windows + -: کوچک‌نمایی پنجره.
Alt + P: نمایش و یا عدم نمایش صفحه پیش‌نمایش در هر پنجره.

همچنین کلیدهای ترکیبی زیر که به کمک ماوس صورت میگیرد مختص محیط Taskbar هستند:
Shift + کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.
کلیک وسط ماوس بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.
Shift + Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید با دسترسی ادمین.
Shift + راست کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: نمایش منوی پنجره شامل Restore All ،Minimize All ،Move All و غیره.
Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: گردش بر روی پنجره‌های موجود در این گروه.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Windows بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد.



           
سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 16:57
amin

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان APDOWNLOAD و آدرس apdownload.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 238
بازدید کل : 12070
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1