8 راه مختلف برای داشتن وبلاگی خوب
 
EVERYTHING

راه حل اول: تعدادی از افرادی كه تازه كار وبلاگ نویسی را شروع می‌كنند و هدف مشخصی از وبلاگ نویسی ندارند و تنها برای اینكه وبلاگ داشته باشند اینكار را كرده‌اند، برای معرفی وبلاگ خود به دیگران یك روش ابداعی را به كار می‌گیرند. بدین صورت كه یك متن شبیه به این: "با سلام ‏، این اولین باره كه به وبلاگتون سر می‌زنم باید بگم خیلی جالبه، مطالبی توپی دارین، به ما هم سر بزنین" را تهیه و بعد از Copy كردن آن به لیست وبلاگ‌های پرشین بلاگ و بلاگ اسكای و ... یا لینك‌های موجود در وبلاگ‌های مردم رفته و بدون خواندن حتی یك كلمه از مطالب وبلاگ! در بخش مربوط به نظرخواهی، آن را Paste می‌كنند. بدین امید كه صاحب وبلاگ از تعریف و تمجید این شخص خوشش بیاد و سری به وبلاگش بزنه.

 

پرواضح است كه چنین روشی برای رسیدن به هدف‏، نه تنها مفید و موثر نیست، بلكه ممكن است حتی باعث ذهنیتی بد نسبت به چنین وبلاگ و وبلاگ نویسی شود. چرا كه كافی است شخص چنین جملاتی را از شخص مزبور در وبلاگ یك شخص دیگر نیز ببیند در آن زمان مطلب نوشته شده یك Spam تلقی خواهد شد نه یك نظر!

 

راه حل دوم: شخص وبلاگ‌نویس تازه كار، به وبلاگ‌های دیگران سر زده و بعد از مطالعه آن مرتب برای هر مطلبی نظر می‌دهد بدون آنكه نظرش مرتبط به مطلب باشد! یا سودی برای نویسنده داشته باشد. اینكار وی باعث كنجكاوی وبلاگ نویسان شده و از خود سوال می‌كنند كه این اعجوبه دیگه كیه؟ و به وبلاگش سر می‌زنن تا جواب سوال خود را پیدا كنند. وبلاگ‌های چنین افرادی معمولاً ارزش همان یكبار دیدن را دارند! خوب نتیجه اینكه این روش هم مفید و موثر نیست.

 

راه حل سوم: شخص وبلاگ نویس تازه كار كه كمی هم دچار اعتماد به نفس كاذب است، در وبلاگش درباره وبلاگ‌های معروف و مشهور یا نویسندگان آن نقد نوشته و یا حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و به فاش كردن مسایل پشت پرده آن وبلاگ یا نویسنده (كه یك درصد هم درست نیست ) می‌پردازد.

 

 

 

در این صورت به لحاظ شهرت آن وبلاگ و یا شخص مطالب نوشته شده در این قبیل وبلاگ‌ها بعضاً از سوی دیگر وبلاگ نویسان با جدیت پیگیری و خوانده می‌شود. اما چنین شخصی هنگامی به ‌١٠٠ درصد هدف خود می‌رسد كه وبلاگ نویس مشهور و معروف در وبلاگش نسبت به چنین مطلبی اعتراض كند، چرا كه با لینكی كه به مطلب نوشته شده برعلیه خودش می‌دهد تا مظلومیت خود را ثابت كند، ناخواسته تعداد زیادی بازدید كننده به آن وبلاگ می‌فرستد. همانطور كه پیداست این روش هم دوام نخواهد داشت و بعد از چند روز مفید و میسر نخواهد بود.

 

راه حل چهارم: شخص وبلاگ نویس تازه كار، سوژه‌ای حاشیه ساز كه برای عموم مردم جامعه جذاب است را برای مطالبش انتخاب كند و روی آن جولان دهد. چنین سوژه‌ای می‌تواند مثلاً گم كردن بچه، دزدیده شدن آن، تظلم خواهی و خاطرات مربوط به آن و ... باشد.

 

در اینگونه موارد در یك زمان محدود تعداد بازدیدكنندگان یك وبلاگ بسیار زیاد خواهد شد، اما بعد از فروكش كردن تب آن سوژه بازدیدكنندگان وبلاگ را به فراموشی می‌سپارند و بازدیدهای وبلاگ كم می‌شود. نمونه این راه حل را اخیراً شاهد بودیم كه به لحاظ حساسیت موضوع حتی بعضی از روزنامه‌ها هم به چنین مطلبی لینك دادند.

 

راه حل پنجم: در این روش وبلاگ نویس در وبلاگ نه چندان مهم، معروف و مشهور خود كه مطالبی جالبی هم ندارد به وبلاگ‌های دیگران لینك داده و مدام از طریق ایمیل، PM و نظرخواهی، درخواست لینك متقابل از وبلاگ‌ها می‌كند و از این حقیقت بی خبر است كه لینك‌های موجود در یك وبلاگ یعنی اینكه شخص وبلاگ نویس علاوه بر وبلاگ خود وبلاگ‌های دیگری كه به نظرش برای بیننده بسیار مفید خواهد بود را معرفی می‌كند نه هر وبلاگی را! حتی بعضی جاها گفته می‌شود كه شخصی اصلی وبلاگ نویس را باید از لینك‌هایی كه در وبلاگش گذاشته شناخت نه مطالبش! .

 

در چنین حالتی بعضاً دیگر وبلاگ‌نویسان در معذوریت اخلاقی قرار گرفته و شخص را در رسیدن به هدفش یاری می‌كنند.

 

راه حل ششم: وبلاگ نویس تازه كار مایه‌دار است! طراحی قالبش را به تیمی متخصص می‌سپارد و با پرداخت هزینه بالا شكل زیبایی به ظاهر وبلاگش می‌دهد. سپس از طریق تبلیغات تصویری و متنی در سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر (كه زیاد هم قیمت بالایی ندارند) وبلاگ خود را از بیننده تغذیه می‌كند.

 

در این روش دو حالت ممكن است وجود داشته باشد: ‌١) مطالبش نیز به اندازه ظاهر وبلاگش مفید، به درد بخور و جالب باشند. در این‌صورت به احتمال زیاد تبلیغات برای چنین وبلاگی موثر خواهد بود و بیننده‌های زیادی را نصیبش خواهد كرد و بعد از مدت كمی بیننده ثابت تقریباً زیادی هم خواهد داشت.

 

2) مطالب وبلاگ زیاد جالب نباشد و برای مراجعه كننده جذابیت نداشته باشد. در این‌صورت تبلیغات موثر نیست و هزینه آن دور انداخته شده است.

 

راه حل هفتم: وبلاگ نویس تازه كار از همان اول می‌داند چه می‌كند و از وبلاگش چه می‌خواهد و یا در وبلاگش دنبال چیست. چنین شخصی به نوشتن مطالب مفید و موثر در هر زمینه‌ای كه توانمندی دارد، می‌پردازد و به دنبال این نیست كه با دوز و كلك مردم را به وبلاگش بكشاند، چرا كه می‌داند مطالبش بیینده را خواهد آورد.

 

این قبیل از وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نویسان به ندرت یافت می‌شوند. اینها اگر به دیگر وبلاگ‌ها لینك هم ندهند به لحاظ مطالب و محتوایی كه دارند لینك‌های زیادی را از دیگر وبلاگ‌ها می‌گیرند، زیرا همانطور كه گفتیم وبلاگ‌نویسان خوب در وبلاگ خود به وبلاگ‌های خوب و مفید لینك می‌دهند نه هر وبلاگی!

 

راه حل هشتم: وبلاگ نویس تازه كار وارد باند یكی از وبلاگ‌نویسان معروف و مشهور شود. این باندها در در دنیای وبلاگ نویسی در موضوعات گوناگون چون سیاسی، آموزشی و ... وجود دارند . در این باندها كافی است شما مطالبی را در جهت خواسته‌های رییس باند! بنویسی نه آنچه را كه دلت می‌خواهد. وارد شدن هم به این صورت است كه از رییس باند یا دیگر اعضا برای وبلاگت یا بعضی از نوشته‌هایت كه گلچین شده، لینك بگیری.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 13 آبان 1391برچسب:, :: 10:16
amin

آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان APDOWNLOAD و آدرس apdownload.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1